Cena



Status

Nazwa

Miejsce zabudowy

Strona zabudowy

Długość [mm]

Szerokość [mm]

Wysokość [mm]

Szerokość klocka hamulcowego [mm]

Wysokość klocka hamulcowego [mm]

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6611030~78

Układ hamulcowy jest jednym z ważniejszych w każdym pojeździe, odpowiada on za szybkość jego reakcji na sygnały wysyłane przez kierowcę w celu redukcji prędkości. Przekłada się to na bezpieczeństwo jazdy. Układ hamulcowy składa się z wielu elementów, jest bardzo rozbudowany. Wśród nich są zaciski hamulcowe, stosowane w popularnych dzisiaj hamulcach tarczowych.

Stałe i pływające zaciski hamulcowe

To podstawowy podział zacisków hamulcowych. Hamulce powinny być do tarcz dociskane równomiernie z obu stron, co jest podstawowym i najczęściej pojawiającym się problemem. Tarcze i klocki hamulcowe muszą więc wykazywać się odpowiednią elastycznością, aby przez cały czas się do siebie dobrze dopasowywały. Można to osiągnąć dzięki pływającym zaciskom. Takie rozwiązanie cechuje się niewielkim bocznym luzem elementu wynoszącym zaledwie kilka dziesiętnych milimetra.

W hamulcach koła tylnego wciąż jednak stosuje się czasem stałe zaciski hamulcowe. Wynika to ze stosunkowo niewielkiego obciążenia, jakiemu podlegają zaciski i tarcze w kole tylnym. Warto też wiedzieć, że pływające zaciski są charakterystyczne na lżejszych motocykli, stałe z kolei montuje się w dużych i mocnych maszynach.

Liczba tłoczków w zaciskach hamulcowych

W zaciskach hamulcowych znajdują się tłoczki, czasem jest on jeden, a innym razem może być ich sześć czy osiem. Pełnią ważną funkcję. Klocek i tarcza hamulcowa muszą się do siebie zbliżyć, co jest możliwe dzięki wytwarzanemu hydraulicznie podciśnieniu. Odpowiada za to m.in. tłoczek. Do przeprowadzenia tego procesu wystarcza jeden, ale w nowoczesnych motocyklach znajduje się ich znacznie więcej. Wynika to z możliwości montażu większych klocków, co z kolei przekłada się na lepsze hamowanie.

Monoblokowe i dwuczęściowe zaciski hamulcowe

Jednoczęściowe zaciski hamulcowe stałe składały się kiedyś z dwóch elementów, które były ze sobą połączone za pomocą śrub. Dzisiaj znacznie częściej stosuje się jednoczęściowe zaciski składające się z jednego elementu, odlewane w specjalnych formach. Podczas hamowania dochodziło do rozpierania zacisków. Efektem była mniejsza skuteczność hamowania i ograniczona kontrola dawkowania siły.

Standardowe i nowoczesne zaciski hamulcowe do motocykli

Producenci prześcigają się w coraz to nowszych rozwiązaniach stosowanych w układach hamowania. Obecnie w zaciskach hamulcowych stosują bardzo często mocowanie promieniowe, które jest inspirowane rozwiązaniem pochodzącym z szybkich maszyn wyścigowych. Taka innowacja sprawiła, że odstęp od osi koła można w bardzo łatwy sposób zmieniać z wykorzystaniem elementów dystansowych. Ostatecznie więc hamulce można idealnie dopasować do tarcz o różnych średnicach.

Wciąż jednak proste rozwiązania są czasem skuteczniejsze. Jest tak w przypadku koła tylnego. Wiadomo, że większość mocy hamowania przypada na koło przednie. Z tego powodu w tylnym zazwyczaj montuje się proste hamulce, tarcze są mniejsze, a zaciski hamulcowe z jednym lub dwoma tłoczkami.

Zaciski hamulcowe mają duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy, dlatego należy dokładnie dopasować je do swojego jednośladu i warunków jazdy. Powinny być przy tym solidne, odporne na uszkodzenia i korozję. Obudowa zacisku wpływa zaś na aspekty wizualne. Często kierowcy dopasowują je do felg i innych elementów jednośladu. Uszkodzone należy wymienić, niektórzy jednak decydują się na ich regenerację. Przy awarii zacisków należy sprawdzić, czy uszkodzone nie zostały też m.in. tarcze i klocki.


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zacisk hamulcowy IP000270 pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV
INPARTS
Zacisk hamulcowy IP000270 pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV
(0)
Zacisk hamulcowy IP000570 L pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV; KYMCO
INPARTS
Zacisk hamulcowy IP000570 L pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV; KYMCO
(0)
Zacisk hamulcowy IP000413 pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV
INPARTS
Zacisk hamulcowy IP000413 pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV
(0)
Zacisk hamulcowy IP000285 przód pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV
INPARTS
Zacisk hamulcowy IP000285 przód pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV
(0)
Zacisk hamulcowy 920B85293 tył
BREMBO
Zacisk hamulcowy 920B85293 tył
(0)
Zacisk hamulcowy 920B69008 przód P pasuje do APRILIA; BMW; DUCATI; MV AGUSTA; TRIUMPH
BREMBO
Zacisk hamulcowy 920B69008 przód P pasuje do APRILIA; BMW; DUCATI; MV AGUSTA; TRIUMPH
(0)
Zacisk hamulcowy 920B85291 tył pasuje do DUCATI
BREMBO
Zacisk hamulcowy 920B85291 tył pasuje do DUCATI
(0)